@article { author = {SHAHBEIG, MORTEZA and Agha Hosseini, Taghi and kalbasi, afsaneh}, title = {Feasibility Study of Using BlendedLearning Method by studentsfrom the Viewpoint of Primary Schools'Managers and Teachers}, journal = {Research in Elementary Education}, volume = {2}, number = {3}, pages = {36-49}, year = {2020}, publisher = {Farhangian University Of Kerman}, issn = {2676-5500}, eissn = {2676-6825}, doi = {}, abstract = {Todayin the world, the Blended Learning has intertwined withthe qualitative development of education. Blended learning is an effective combination of methods, teaching models, and learning styles. Due to the fact that this method hasnot been known in Iran yet, the necessity of feasibility study becomes doubled. In the feasibility study, the resources needed during the process, control, target identification, opportunity identification and design threats are purposefully evaluated. The purpose of this study was to determine the feasibility of using students' blended learning method from the viewpoint of managers and teachers of elementary schools in the province of Alborz in academic year, 2017-18. The statistical population of researchincluded all the managers and teachers of the primary schools of Alborz province in a total of 7491 individuals, of which 364 were selected by cluster random sampling. Data was collected using a researcher-made questionnaire. The findings showed that, except in two dimensions, it is possible to implement a blended learning method in all of the components.Men are more prepared than women to implement this method. The educational experience does not differ from the viewpoint of managers and teachers regarding the deployment of blended learning. For managers it is not possible to implement a blended method.}, keywords = {FeasibilityStudy,Learning Method,Blended learning}, title_fa = {امکان سنجی به کارگیری روش یادگیری ترکیبی دانش آموزان از دیدگاه مدیران و معلمان مدارس ابتدایی}, abstract_fa = {امروزه در دنیا یادگیری­ترکیبی با توسعه کیفی آموزش پیوند خورده­است. یادگیری­ترکیبی، یک برنامه ترکیب موثر از روش­ها، مدل­های تدریس و سبک­های یادگیری است. از آنجا که این روش در ایران هنوز شناخته شده نیست، لزوم امکان­­سنجی دو چندان می­شود. در امکان­سنجی به صورت هدف­مند نقاط ضعف و قوت، منابع مورد نیاز طی مراحل، کنترل، شناسایی هدف، شناسایی فرصت و تهدید طرح، مورد ارزیابی قرار می­گیرد.هدف پژوهشحاضر، امکان­سنجی به­کارگیری روش یادگیری­ترکیبی دانش­آموزان از دیدگاه مدیران و معلمان مدارس ابتدایی استان البرز در سال تحصیلی 97-1396 است. جامعۀ پژوهش، تمامی مدیران و معلمان مدارس ابتدایی استان البرز به تعداد 7491 نفر بودند که با روش نمونه­گیری تصادفی طبقه­ای 364 نفرانتخاب شدند. برای جمع­آوری داده­ها، از پرسشنامۀ محقق ساخته استفاده شد. یافته­ها حاکی از آن بود که به جز در دو بعد، امکان اجرای روش یادگیری­ترکیبی در تمام مولفه­ها وجود دارد. مردان برای اجرای این روش آمادگی بیشتری از زنان دارند. تجربه آموزشی، از نظر مدیران و معلمان دربارۀ استقرار یادگیری­ترکیبی تفاوتی را نشان نمی­دهد. از نظر مدیران، امکان اجرای روش ترکیبی وجود ندارد. }, keywords_fa = {مطالعه امکان سنجی,روش یادگیری,یادگیری ترکیبی}, url = {https://reek.cfu.ac.ir/article_1277.html}, eprint = {https://reek.cfu.ac.ir/article_1277_4b44147eadaefaae2b66b522ff84f794.pdf} }