هدف این پژوهش، دستیابی به تعریفی از علوم تجربی و استنتاج اصولی بهمنظور تدریس آن در دوره ابتدایی از منظر صورتگرایی ارسطو است. این پژوهش با بهرهگیری از روش تحلیلی- استنتاجی درصدد پاسخگویی به دو سؤال است. 1- چیستی علوم تجربی و هدف آن 2- اصول مقتضی صورتگرایی در علوم تجربی چه هستند. در تفکر ارسطو، صورت یعنی حقیقت موجود و تصوری که از آن در ذهن به وجود میآید. این تصورات برآمده از واقعیت موجودات هستند. بر اساس صورتگراییارسطو، علوم تجربی به معنای شناسایی، طبقهبندی و بیان کارکردها و غایات صورتها است. هدف آن نیز حرفه گرایی است. اصول مقتضی صورتگرایی در تدریس علوم شامل 1- توجه به تعریف و کارکرد موضوعات:2- کثرت روشی 3- چارچوب نظری و ساختار دانش 4- دستیابی به بنیادها با توجه به روبنا 5- دستیابی به قاعده 6-کلیت بخشی به آموختهها هستند.
پورکریمی هاوشکی, مجتبی. (1400). بررسی و تبیین علوم تجربی و چگونگی آموزش آن در دوره ابتدایی از منظر صورتگرایی ارسطو. پژوهش در آموزش ابتدایی, 3(5), 51-62.
MLA
مجتبی پورکریمی هاوشکی. "بررسی و تبیین علوم تجربی و چگونگی آموزش آن در دوره ابتدایی از منظر صورتگرایی ارسطو". پژوهش در آموزش ابتدایی, 3, 5, 1400, 51-62.
HARVARD
پورکریمی هاوشکی, مجتبی. (1400). 'بررسی و تبیین علوم تجربی و چگونگی آموزش آن در دوره ابتدایی از منظر صورتگرایی ارسطو', پژوهش در آموزش ابتدایی, 3(5), pp. 51-62.
VANCOUVER
پورکریمی هاوشکی, مجتبی. بررسی و تبیین علوم تجربی و چگونگی آموزش آن در دوره ابتدایی از منظر صورتگرایی ارسطو. پژوهش در آموزش ابتدایی, 1400; 3(5): 51-62.