نمایه نویسندگان

آ

  • آخوندی یامچی، فیروزه اثربخشی استفاده از کلاس‌های هوشمند بر بهبود اختلالات خواندن و سیالی کلامی کودکان دیرآموز [دوره 3، شماره 6، 1400، صفحه 15-30]
  • آقاحسینی، تقی امکان سنجی به کارگیری روش یادگیری ترکیبی دانش آموزان از دیدگاه مدیران و معلمان مدارس ابتدایی [دوره 2، شماره 3، 1399، صفحه 36-49]

ا

  • احمدی، پروین فهم پدیدارشناسانة تجربة زیستة مادران دانش آموزان دوره ابتدایی شهر تهران از پیک نوروزی [دوره 1، شماره 2، 1398، صفحه 1-8]
  • احمدی پوراناری، زهره تحلیل محتوای کتب نگارش فارسی دوره دوم ابتدایی از منظر پرداختن به مؤلفه های نگارش خلاق [دوره 2، شماره 4، 1399، صفحه 32-43]
  • اسدی، آتنا شناسایی و کاهش چالش ها و موانع ارتقای صلاحیت های حرفه ای معلمان در فضای مجازی [دوره 3، شماره 6، 1400، صفحه 77-88]
  • اسدی، ساندرا رابطه سلامت معنوی و هوش هیجانی با خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی [دوره 5، شماره 9، 1402، صفحه 66-75]
  • اسدی، نادر اثربخشی استفاده از کلاس‌های هوشمند بر بهبود اختلالات خواندن و سیالی کلامی کودکان دیرآموز [دوره 3، شماره 6، 1400، صفحه 15-30]
  • اسفندیاری کلائی، علی اکبر رابطه بین گرایش به یادگیری مادام العمر با رضایت شغلی معلمان زن مقطع ابتدایی شهر گمیشان [دوره 1، شماره 1، 1398، صفحه 22-31]
  • اسلامی نژاد، طاهره مقایسۀ روش تدریس مبتنی بر تفکر فعال و روش تدریس سنتی بر خودکارآمدی تحصیلی دانش‌آموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهرستان چابهار [دوره 2، شماره 4، 1399، صفحه 44-50]
  • اشرفی، فرشید بررسی ابعاد استقلال مدرسه (ایده مدرسه- محوری): واکاوی تجربیات و نظرات مدیران مدارس دوره ی ابتدایی [دوره 1، شماره 2، 1398، صفحه 71-79]
  • افتخاری راد، زینت اثربخشی آموزش شطرنج بر تقویت حافظه دیداری و بهبود توجه دانش آموزان پسر پایه پنجم دبستان [دوره 3، شماره 5، 1400، صفحه 28-37]
  • اکبری بورنگ، محمد اثربخشی آموزش مهارت‌های زندگی با استفاده از کارتون (نقاشی متحرک) بر سازگاری اجتماعی دانش‌آموزان پایه ششم [دوره 4، شماره 8، 1401، صفحه 1-10]
  • اکبری بورنگ، محمد رفتار اخلاقی معلمان درفرایند ارزشیابی ازآموخته‌های دانش‌آموزان پایه‌ی سوم ابتدایی به شیوه الکترونیکی [دوره 4، شماره 8، 1401، صفحه 38-51]
  • امانی، حسین بررسی تاثیر شیوه‌ی فرزندپروری مستبدانه بر اضطراب جدایی با نقش میانجی سبک دلبستگی ناایمن در دانش‌آموزان مقطع ابتدایی [دوره 5، شماره 10، 1402، صفحه 36-53]
  • امیری، مسلم بررسی نقش انگیزش شغلی در پیش بینی سبک های تدریس کلاس درس معلمان دوره ابتدایی [دوره 3، شماره 5، 1400، صفحه 63-74]
  • انصاری، سعید بررسی میزان تأکید کتب درسی پایه دوم ابتدایی بر مفهوم تخیل [دوره 4، شماره 7، 1401، صفحه 61-70]
  • اوجاقی، ناهید آسیب شناسی برنامه درسی دوره ابتدایی از تولید تا مصرف [دوره 5، شماره 9، 1402، صفحه 1-16]
  • ایرانمنش، زهرا روایت معلمان از ادراک دانش‌آموزان از داستان‌های کتاب‌های فارسی دوره دوم ابتدایی [دوره 3، شماره 6، 1400، صفحه 1-14]

ب

  • بادله، علیرضا رابطه بین گرایش به یادگیری مادام العمر با رضایت شغلی معلمان زن مقطع ابتدایی شهر گمیشان [دوره 1، شماره 1، 1398، صفحه 22-31]
  • بازگیر، تهمینه پیش بینی میزان درگیری تحصیلی براساس اشتیاق تحصیلی دانش آموزان دوره دوم ابتدایی [دوره 5، شماره 10، 1402، صفحه 112-126]
  • باقری، سمیه تببین رابطه فرح بخشی درکار و اشتیاق شغلی با میزان خلاقیت کاری معلمان مقطع ابتدایی شهر ایلام [دوره 4، شماره 7، 1401، صفحه 47-60]
  • براتعلی، مریم تاثیر استراتژی‌های یاددهی-یادگیری مغز محور (B.B.L) بر یادگیری درس ریاضی و علوم دانش‌آموزان پایه اول دبستان شهر اصفهان [دوره 3، شماره 5، 1400، صفحه 18-27]
  • بشیرنژاد، حسن رویکردهای آموزش مهارت نوشتاری فارسی به کودکان ابتدایی [دوره 1، شماره 2، 1398، صفحه 20-27]
  • بلوچی، محمد تحلیل تفاوت دانش‌آموزان تیزهوش دارای اختلال یادگیری دوره ابتدایی با روش فراتحلیل [دوره 5، شماره 9، 1402، صفحه 76-93]
  • بهادری، صمد بررسی ابعاد استقلال مدرسه (ایده مدرسه- محوری): واکاوی تجربیات و نظرات مدیران مدارس دوره ی ابتدایی [دوره 1، شماره 2، 1398، صفحه 71-79]
  • بیانی، مرضیه طراحی الگوی برنامه درسی آموزش علوم تجربی دوره ابتدایی بر اساس نظریه هوش چندگانه گاردنر [دوره 1، شماره 1، 1398، صفحه 39-50]
  • بیگی، شباهنگ شناسایی ابعاد و مؤلفه‌های تربیت شهروند جهانی به منظور ارائه الگویی برای دانش آموزان دوره ابتدایی [دوره 4، شماره 7، 1401، صفحه 20-32]

پ

  • پاک مهر، حمیده ارتقای آموزش فضای اخلاقی؛ نقش میانجی جو اخلاقی ادراک شده در رابطه رضایت شغلی و رفتار شهروندی سازمانی معلمان دوره ابتدایی [دوره 3، شماره 6، 1400، صفحه 66-76]
  • پاک مهر، حمیده نقش میانجی آموزش تاب‌آوری شغلی در رابطه جو عاطفی خانواده و پیامدهای روان‌شناختی معلمان دانش آموزان با نیازهای ویژه دوره ابتدایی در اپیدمی کرونا [دوره 4، شماره 7، 1401، صفحه 33-46]
  • پورشافعی، هادی رفتار اخلاقی معلمان درفرایند ارزشیابی ازآموخته‌های دانش‌آموزان پایه‌ی سوم ابتدایی به شیوه الکترونیکی [دوره 4، شماره 8، 1401، صفحه 38-51]
  • پورکریمی هاوشکی، مجتبی بررسی و تبیین علوم تجربی و چگونگی آموزش آن در دوره ابتدایی از منظر صورت‌گرایی ارسطو [دوره 3، شماره 5، 1400، صفحه 51-62]
  • پورکریمی هاوشکی، مجتبی چیستی، چرایی و چگونگی تربیت‌بدنی در مدارس ابتدایی از منظر دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان (پژوهشی پدیدارشناسانه) [دوره 5، شماره 9، 1402، صفحه 17-32]

ت

  • تاج الدینی رابری، سعیده اثربخشی آموزش خودتنظیمی تحصیلی بر خودتنظیمی تحصیلی و ذهن‌آگاهی [دوره 1، شماره 1، 1398، صفحه 1-11]
  • تجری، طیبه طراحی الگوی برنامه درسی آموزش علوم تجربی دوره ابتدایی بر اساس نظریه هوش چندگانه گاردنر [دوره 1، شماره 1، 1398، صفحه 39-50]
  • تربتی نژاد، حسین شناسایی ابعاد و مؤلفه‌های تربیت شهروند جهانی به منظور ارائه الگویی برای دانش آموزان دوره ابتدایی [دوره 4، شماره 7، 1401، صفحه 20-32]

ج

  • جاذبی، راضیه رابطه بین گرایش به یادگیری مادام العمر با رضایت شغلی معلمان زن مقطع ابتدایی شهر گمیشان [دوره 1، شماره 1، 1398، صفحه 22-31]
  • جدیدی محمدآبادی، اکبر اثر بخشی تقویت رشد زبان بر کاهش نارساخوانی دانش آموزان نارساخوان ابتدایی شهر کرمان [دوره 2، شماره 4، 1399، صفحه 1-9]
  • جعفریان یسار، حمید بررسی رابطه ذهنیت فلسفی و مدیریت دانش در مدیران و معلمان دوره ابتدایی [دوره 2، شماره 3، 1399، صفحه 25-35]
  • جعفریان یسار، حمید بررسی تفاوت مهارت های نویسندگی دانشجو معلمان اموزش ابتدایی [دوره 4، شماره 8، 1401، صفحه 99-112]
  • جعفریان یسار، فرزانه بررسی رابطه ذهنیت فلسفی و مدیریت دانش در مدیران و معلمان دوره ابتدایی [دوره 2، شماره 3، 1399، صفحه 25-35]

ح

  • حجازی، حسن چالش‌های رشد تفکر خلاق و زیباشناسی(هنری) کودکان دوره پیش دبستانی از دیدگاه مربیان شهرستان سقز [دوره 5، شماره 9، 1402، صفحه 94-107]
  • حسینی، زهرا تأثیر رقابت گروهی بر مهارت های فرایندی دانش آموزان پسر پایه ششم ابتدایی در درس علوم تجربی [دوره 4، شماره 8، 1401، صفحه 11-23]
  • حسینی، محمود چالش‌های رشد تفکر خلاق و زیباشناسی(هنری) کودکان دوره پیش دبستانی از دیدگاه مربیان شهرستان سقز [دوره 5، شماره 9، 1402، صفحه 94-107]
  • حسینی خواه، علی تاملی بر ویژگی های برنامه درسی مبتنی بر خلاقیت در دوره ابتدایی [دوره 4، شماره 7، 1401، صفحه 1-19]
  • حلبی ساز، حسن اصلاح رفتار قلدری: یک مطالعه‌ی اقدام پژوهی [دوره 4، شماره 7، 1401، صفحه 97-108]
  • حمزه لو، زهره چالش‌های رشد تفکر خلاق و زیباشناسی(هنری) کودکان دوره پیش دبستانی از دیدگاه مربیان شهرستان سقز [دوره 5، شماره 9، 1402، صفحه 94-107]
  • حیدریان دولت آبادی، محمد حسین ادراکات دانشجو معلمان آموزش ابتدایی از علم جغرافیا [دوره 5، شماره 10، 1402، صفحه 69-87]
  • حیدری نژاد، زهره تحلیل محتوای کتب نگارش فارسی دوره دوم ابتدایی از منظر پرداختن به مؤلفه های نگارش خلاق [دوره 2، شماره 4، 1399، صفحه 32-43]

خ

  • خادمی، نیما بررسی میزان ‌توجّه به تفاوت‌های فردی در محتوای کتب پایۀ چهارم ابتدایی با استفاده از روش آنتروپی شانون [دوره 4، شماره 7، 1401، صفحه 71-96]
  • خزائی، ثریا تحلیل محتوای کتاب فارسی (مهارت های نوشتاری و مهارت های خوانداری) پایه ششم ابتدایی بر اساس بازده‌های یادگیری گانیه [دوره 1، شماره 1، 1398، صفحه 63-74]
  • خضری، سمیرا ارائه مدل آموزش اثربخش در درس علوم تجربی بر اساس رویکرد حمایتی یاد دهنده – یادگیرنده برای دانش‌آموزان مدارس ابتدایی شهرستان ماکو در سال تحصیلی 98-97 [دوره 2، شماره 4، 1399، صفحه 10-21]
  • خلیلی صورمان آباد، فتاح امکان‌سنجی اجرای برنامه درسی قصد‌شده کار و فناوری پایه ششم از دیدگاه معلمان مدارس ارومیه [دوره 2، شماره 4، 1399، صفحه 63-73]

د

  • دلیری نیا، زهرا اثربخشی آموزش مهارت‌های زندگی با استفاده از کارتون (نقاشی متحرک) بر سازگاری اجتماعی دانش‌آموزان پایه ششم [دوره 4، شماره 8، 1401، صفحه 1-10]
  • دهقان منشادی، منصور تاثیر آموزش خویشتن‌داری به شیوه فلسفه برای کودکان برخودکنترلی دانش‌آموزان پایه دوم ابتدایی شهر یزد [دوره 3، شماره 5، 1400، صفحه 38-50]
  • دهقانی، سنور بررسی رابطه خوش‌بینی تحصیلی معلمان و سلامت سازمانی با اثربخشی مدرسه در مدارس هیئت امنایی و عادی ابتدایی [دوره 1، شماره 2، 1398، صفحه 43-56]
  • دواتگری اصل، هانیه اثربخشی استفاده از کلاس‌های هوشمند بر بهبود اختلالات خواندن و سیالی کلامی کودکان دیرآموز [دوره 3، شماره 6، 1400، صفحه 15-30]

ر

  • رازدار، میکاییل تاثیر آموزش مهارت های تحصیلی بر انگیزش پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانش آموزان پسر پایه ششم ابتدایی در درس ریاضی [دوره 2، شماره 3، 1399، صفحه 50-61]
  • راموز، محبوبه واکاوی روش های آموزشی سخنرانی، بحث گروهی و پرسش و پاسخ با رویکرد ما بعد اثبات گرایی [دوره 2، شماره 3، 1399، صفحه 62-74]
  • رجبی قصبه، شهره اثربخشی تکنیک‌های رفتاری مثبت بر کاهش میزان خشونت‌گرایی معلمان ابتدایی شهرستان نطنز [دوره 5، شماره 9، 1402، صفحه 122-141]
  • رجبی قصبه، شهره نقش سبک های ارتباطی مثبت معلم-دانش آموز در کنترل زورگویی دانش آموزان مدارس ابتدایی [دوره 5، شماره 10، 1402، صفحه 35-19]
  • رستگاری، نرجس واکاوی تجارب استادان راهنما و دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان در مدارس ابتدایی شهر کرمان [دوره 2، شماره 3، 1399، صفحه 1-15]
  • رستگاری، نرجس پدیدار شناسی فهم معلّمان از تغییرات دوره ابتدایی: نگاهی به جایگاه تفکیک دوره اول و دوم ابتدایی [دوره 5، شماره 10، 1402، صفحه 1-18]
  • رستمی نژاد، محمدعلی رفتار اخلاقی معلمان درفرایند ارزشیابی ازآموخته‌های دانش‌آموزان پایه‌ی سوم ابتدایی به شیوه الکترونیکی [دوره 4، شماره 8، 1401، صفحه 38-51]
  • رضایی، سعید تحلیل تفاوت دانش‌آموزان تیزهوش دارای اختلال یادگیری دوره ابتدایی با روش فراتحلیل [دوره 5، شماره 9، 1402، صفحه 76-93]
  • رودی علی آبادی، ثریا اثربخشی آموزش مهارت‌های زندگی با استفاده از کارتون (نقاشی متحرک) بر سازگاری اجتماعی دانش‌آموزان پایه ششم [دوره 4، شماره 8، 1401، صفحه 1-10]
  • رییسی، حمید بررسی کمی و کیفی عناصر اصلی کتاب فارسی پایه اول دبستان با توجه به نقش آنها در تدریس معلمان : مطالعه ترکیبی [دوره 3، شماره 5، 1400، صفحه 1-17]

ز

  • زارع، پریسا آسیب شناسی برنامه درسی دوره ابتدایی از تولید تا مصرف [دوره 5، شماره 9، 1402، صفحه 1-16]
  • زارع، مرجان تاثیر استراتژی‌های یاددهی-یادگیری مغز محور (B.B.L) بر یادگیری درس ریاضی و علوم دانش‌آموزان پایه اول دبستان شهر اصفهان [دوره 3، شماره 5، 1400، صفحه 18-27]
  • زارعی، سیروس ارزیابی محتوای کتاب علوم ششم ابتدایی از نظر میزان توجه به مراحل حل مسئله بر اساس تکنیک آنتروپی شانون [دوره 1، شماره 1، 1398، صفحه 51-62]
  • زعیمیان بافقی، ملیحه ارتقای آموزش فضای اخلاقی؛ نقش میانجی جو اخلاقی ادراک شده در رابطه رضایت شغلی و رفتار شهروندی سازمانی معلمان دوره ابتدایی [دوره 3، شماره 6، 1400، صفحه 66-76]
  • زنوزی، فرح رابطه رهبری آینده نگر با تیم پذیری مدیران: نقش میانجی گرانه نوآوری باز(مورد مطالعه: مدیران مدارس ابتدایی استان آذربایجان غربی) [دوره 4، شماره 8، 1401، صفحه 87-98]
  • زینی، مرضیه تحلیل تفاوت دانش‌آموزان تیزهوش دارای اختلال یادگیری دوره ابتدایی با روش فراتحلیل [دوره 5، شماره 9، 1402، صفحه 76-93]

س

  • سالارصادقی، مهدی تدریس مجازی درس ریاضی در دوران همه‌گیری کووید-۱۹: روایت‌ تجارب یک آموزگار ابتدایی [دوره 4، شماره 8، 1401، صفحه 52-68]
  • سالاری، پروین واکاوی تجارب استادان راهنما و دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان در مدارس ابتدایی شهر کرمان [دوره 2، شماره 3، 1399، صفحه 1-15]
  • سامری، مریم ارائه مدل آموزش اثربخش در درس علوم تجربی بر اساس رویکرد حمایتی یاد دهنده – یادگیرنده برای دانش‌آموزان مدارس ابتدایی شهرستان ماکو در سال تحصیلی 98-97 [دوره 2، شماره 4، 1399، صفحه 10-21]
  • سامری، مریم تأثیر رقابت گروهی بر مهارت های فرایندی دانش آموزان پسر پایه ششم ابتدایی در درس علوم تجربی [دوره 4، شماره 8، 1401، صفحه 11-23]
  • سامری یار، مریم تاثیر آموزش مهارت های تحصیلی بر انگیزش پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانش آموزان پسر پایه ششم ابتدایی در درس ریاضی [دوره 2، شماره 3، 1399، صفحه 50-61]
  • سجادیان، نرگس تحلیل محتوای کتاب هدیه‌های آسمان دوره دوم ابتدائی بر حسب مؤلفه‌های خودآگاهی [دوره 3، شماره 6، 1400، صفحه 31-40]
  • سعید، نسیم مقایسۀ روش تدریس مبتنی بر تفکر فعال و روش تدریس سنتی بر خودکارآمدی تحصیلی دانش‌آموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهرستان چابهار [دوره 2، شماره 4، 1399، صفحه 44-50]
  • سلاجقه، آزیتا اثر بخشی تقویت رشد زبان بر کاهش نارساخوانی دانش آموزان نارساخوان ابتدایی شهر کرمان [دوره 2، شماره 4، 1399، صفحه 1-9]
  • سلحشوری، احمد تحلیل محتوای کتاب هدیه‌های آسمان دوره دوم ابتدائی بر حسب مؤلفه‌های خودآگاهی [دوره 3، شماره 6، 1400، صفحه 31-40]

ش

  • شاه بیگ، مرتضی امکان سنجی به کارگیری روش یادگیری ترکیبی دانش آموزان از دیدگاه مدیران و معلمان مدارس ابتدایی [دوره 2، شماره 3، 1399، صفحه 36-49]
  • شبانی، رحیم بررسی تصاویر صفحه عنوان فصل‌های کتاب علوم تجربی دوم دبستان از لحاظ تناسب رنگ با ویژگی‌های روان‌شناختی دانش آموزان [دوره 5، شماره 9، 1402، صفحه 53-65]
  • شجاع زاده، سهیلا بررسی تصاویر صفحه عنوان فصل‌های کتاب علوم تجربی دوم دبستان از لحاظ تناسب رنگ با ویژگی‌های روان‌شناختی دانش آموزان [دوره 5، شماره 9، 1402، صفحه 53-65]
  • شجاعی فرد، علی آسیب شناسی برنامه درسی دوره ابتدایی از تولید تا مصرف [دوره 5، شماره 9، 1402، صفحه 1-16]
  • شریعت، عاطفه فهم پدیدارشناسانة تجربة زیستة مادران دانش آموزان دوره ابتدایی شهر تهران از پیک نوروزی [دوره 1، شماره 2، 1398، صفحه 1-8]
  • شریف زادگان، حسین واکاوی روش های آموزشی سخنرانی، بحث گروهی و پرسش و پاسخ با رویکرد ما بعد اثبات گرایی [دوره 2، شماره 3، 1399، صفحه 62-74]
  • شریفی نجف آبادی، رسول ادراکات دانشجو معلمان آموزش ابتدایی از علم جغرافیا [دوره 5، شماره 10، 1402، صفحه 69-87]
  • شفیعی، فاطمه تاثیر آموزش خویشتن‌داری به شیوه فلسفه برای کودکان برخودکنترلی دانش‌آموزان پایه دوم ابتدایی شهر یزد [دوره 3، شماره 5، 1400، صفحه 38-50]
  • شفیعی، مریم بررسی کمی و کیفی عناصر اصلی کتاب فارسی پایه اول دبستان با توجه به نقش آنها در تدریس معلمان : مطالعه ترکیبی [دوره 3، شماره 5، 1400، صفحه 1-17]
  • شهریاری گرائی، فاطمه تحلیل محتوای کتاب های فارسی دوره ابتدایی بر اساس معرفی اسطوره ها، الگوها و اندیشمندان ایرانی-اسلامی [دوره 4، شماره 8، 1401، صفحه 69-86]
  • شیرزادی، زهرا تحلیل محتوای کتب مطالعات و فارسی ششم ابتدایی از جهت توجه به مولفه های اخلاق حرفه ای [دوره 5، شماره 10، 1402، صفحه 127-142]

ص

  • صابری، رضا اثربخشی آموزش خودتنظیمی تحصیلی بر خودتنظیمی تحصیلی و ذهن‌آگاهی [دوره 1، شماره 1، 1398، صفحه 1-11]
  • صابری، رضا روایت معلمان از ادراک دانش‌آموزان از داستان‌های کتاب‌های فارسی دوره دوم ابتدایی [دوره 3، شماره 6، 1400، صفحه 1-14]
  • صابری، رضا پدیدار شناسی فهم معلّمان از تغییرات دوره ابتدایی: نگاهی به جایگاه تفکیک دوره اول و دوم ابتدایی [دوره 5، شماره 10، 1402، صفحه 1-18]
  • صادقی سرچشمه، محمد صادق نقش آموزش در دوره ابتدایی در حفظ محیط زیست هر منطقه [دوره 3، شماره 6، 1400، صفحه 55-65]
  • صالحی، بفرین چالش‌های رشد تفکر خلاق و زیباشناسی(هنری) کودکان دوره پیش دبستانی از دیدگاه مربیان شهرستان سقز [دوره 5، شماره 9، 1402، صفحه 94-107]
  • صدر، آمنه تببین رابطه فرح بخشی درکار و اشتیاق شغلی با میزان خلاقیت کاری معلمان مقطع ابتدایی شهر ایلام [دوره 4، شماره 7، 1401، صفحه 47-60]
  • صفاریه، محدثه بررسی میزان توجه به تفکر انتقادی لیپمن در کتاب تعلیمات اجتماعی پایه سوم ابتدایی [دوره 2، شماره 3، 1399، صفحه 75-86]

ض

  • ضابط، حسن اثربخشی محتوای تکمیلی مجلات رشد بر بهبود یادگیری فارسی دانش‌آموزان در پساکرونا [دوره 5، شماره 10، 1402، صفحه 55-68]

ط

  • طاهر زاده، سجاد تببین رابطه فرح بخشی درکار و اشتیاق شغلی با میزان خلاقیت کاری معلمان مقطع ابتدایی شهر ایلام [دوره 4، شماره 7، 1401، صفحه 47-60]

ع

  • عباس زاده، فاطمه اثر بخشی تقویت رشد زبان بر کاهش نارساخوانی دانش آموزان نارساخوان ابتدایی شهر کرمان [دوره 2، شماره 4، 1399، صفحه 1-9]
  • عباسی، زهره اثربخشی آموزش شطرنج بر تقویت حافظه دیداری و بهبود توجه دانش آموزان پسر پایه پنجم دبستان [دوره 3، شماره 5، 1400، صفحه 28-37]
  • عرب کرمانی، زهرا بررسی میزان توجه به تفکر انتقادی لیپمن در کتاب تعلیمات اجتماعی پایه سوم ابتدایی [دوره 2، شماره 3، 1399، صفحه 75-86]
  • عزیزی، معصومه اثربخشی آموزش خودکنترلی گروهی بر مهارت‌های یادگیری خودتنظیمی و تاب‌آوری در دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی [دوره 2، شماره 4، 1399، صفحه 22-31]
  • عزیزی محمودآباد، مهران ارزیابی محتوای کتاب علوم ششم ابتدایی از نظر میزان توجه به مراحل حل مسئله بر اساس تکنیک آنتروپی شانون [دوره 1، شماره 1، 1398، صفحه 51-62]
  • عسگری، موسی تأثیر رقابت گروهی بر مهارت های فرایندی دانش آموزان پسر پایه ششم ابتدایی در درس علوم تجربی [دوره 4، شماره 8، 1401، صفحه 11-23]
  • علی پناهیان، رسول تحلیل محتوای کتاب فارسی (مهارت های نوشتاری و مهارت های خوانداری) پایه ششم ابتدایی بر اساس بازده‌های یادگیری گانیه [دوره 1، شماره 1، 1398، صفحه 63-74]
  • علی پور، محمد تدریس مجازی درس ریاضی در دوران همه‌گیری کووید-۱۹: روایت‌ تجارب یک آموزگار ابتدایی [دوره 4، شماره 8، 1401، صفحه 52-68]

غ

  • غفارینا، رضا تببین رابطه فرح بخشی درکار و اشتیاق شغلی با میزان خلاقیت کاری معلمان مقطع ابتدایی شهر ایلام [دوره 4، شماره 7، 1401، صفحه 47-60]
  • غلامزاده بافقی، زهرا نقش میانجی آموزش تاب‌آوری شغلی در رابطه جو عاطفی خانواده و پیامدهای روان‌شناختی معلمان دانش آموزان با نیازهای ویژه دوره ابتدایی در اپیدمی کرونا [دوره 4، شماره 7، 1401، صفحه 33-46]
  • غلامی، سید صادق بررسی تصاویر صفحه عنوان فصل‌های کتاب علوم تجربی دوم دبستان از لحاظ تناسب رنگ با ویژگی‌های روان‌شناختی دانش آموزان [دوره 5، شماره 9، 1402، صفحه 53-65]

ف

  • فاتح نژاد، کوروش پدیدار شناسی فهم معلّمان از تغییرات دوره ابتدایی: نگاهی به جایگاه تفکیک دوره اول و دوم ابتدایی [دوره 5، شماره 10، 1402، صفحه 1-18]
  • فتحی، معصومه پیش بینی میزان درگیری تحصیلی براساس اشتیاق تحصیلی دانش آموزان دوره دوم ابتدایی [دوره 5، شماره 10، 1402، صفحه 112-126]
  • فرحبخش، سعید بررسی رابطه بین رهبری زهراگین مدیران وسکوت سازمانی معلمان با میانجی گری فرهنگ سازمانی مدارس ابتدایی شهر خرم آباد [دوره 1، شماره 2، 1398، صفحه 28-42]
  • فردیان، رحیم رابطه رهبری آینده نگر با تیم پذیری مدیران: نقش میانجی گرانه نوآوری باز(مورد مطالعه: مدیران مدارس ابتدایی استان آذربایجان غربی) [دوره 4، شماره 8، 1401، صفحه 87-98]

ق

  • قادرپور، ثریا تجربۀ زیستۀ معلمان دوره ابتدایی از دلایل افزایش خشونت علیه معلمان [دوره 3، شماره 5، 1400، صفحه 75-89]
  • قاسمی، سیدعلیرضا تدریس مجازی درس ریاضی در دوران همه‌گیری کووید-۱۹: روایت‌ تجارب یک آموزگار ابتدایی [دوره 4، شماره 8، 1401، صفحه 52-68]
  • قاسمی درح، فاطمه اثربخشی محتوای تکمیلی مجلات رشد بر بهبود یادگیری فارسی دانش‌آموزان در پساکرونا [دوره 5، شماره 10، 1402، صفحه 55-68]
  • قاضی نور، فرنازسادات بررسی میزان ‌توجّه به تفاوت‌های فردی در محتوای کتب پایۀ چهارم ابتدایی با استفاده از روش آنتروپی شانون [دوره 4، شماره 7، 1401، صفحه 71-96]
  • قلمکاریان، سید محمد تحلیل محتوای کتاب های فارسی دوره ابتدایی بر اساس معرفی اسطوره ها، الگوها و اندیشمندان ایرانی-اسلامی [دوره 4، شماره 8، 1401، صفحه 69-86]

ک

  • کریم زاده، عنایت رفتار اخلاقی معلمان درفرایند ارزشیابی ازآموخته‌های دانش‌آموزان پایه‌ی سوم ابتدایی به شیوه الکترونیکی [دوره 4، شماره 8، 1401، صفحه 38-51]
  • کلانتری خاندانی، عزت الله تحلیل محتوای کتب نگارش فارسی دوره دوم ابتدایی از منظر پرداختن به مؤلفه های نگارش خلاق [دوره 2، شماره 4، 1399، صفحه 32-43]
  • کلباسی، افسانه امکان سنجی به کارگیری روش یادگیری ترکیبی دانش آموزان از دیدگاه مدیران و معلمان مدارس ابتدایی [دوره 2، شماره 3، 1399، صفحه 36-49]
  • کوشی، زهرا طراحی الگوی مفهومی ادراک و نگرش اساتید دانشگاه نسبت به برنامه درسی تربیت اخلاقی در دوره ابتدایی و اعتبارسنجی آن از دیدگاه معلمان [دوره 5، شماره 10، 1402، صفحه 88-111]
  • کیان، مرجان سنجش کیفیت زندگی دانش آموزان دخترپایه ششم ابتدایی در مدرسه [دوره 2، شماره 3، 1399، صفحه 16-24]
  • کیان، مرجان تاملی بر ویژگی های برنامه درسی مبتنی بر خلاقیت در دوره ابتدایی [دوره 4، شماره 7، 1401، صفحه 1-19]
  • کیهان، جواد رابطه رهبری آینده نگر با تیم پذیری مدیران: نقش میانجی گرانه نوآوری باز(مورد مطالعه: مدیران مدارس ابتدایی استان آذربایجان غربی) [دوره 4، شماره 8، 1401، صفحه 87-98]

گ

  • گنجوی، مرضیه اثر بخشی آموزش گروهی حل مسئله برکاهش خصومت و طرحواره های ناسازگار دانش آموزان ابتدایی [دوره 1، شماره 1، 1398، صفحه 12-21]

م

  • محبی امین، امینه روایت محتوای دانش عملی معلمان دوره ابتدایی در دوران پساکرونا [دوره 4، شماره 8، 1401، صفحه 24-37]
  • محبی امین، سمیه روایت محتوای دانش عملی معلمان دوره ابتدایی در دوران پساکرونا [دوره 4، شماره 8، 1401، صفحه 24-37]
  • محمدی، رزگار بررسی رابطه خوش‌بینی تحصیلی معلمان و سلامت سازمانی با اثربخشی مدرسه در مدارس هیئت امنایی و عادی ابتدایی [دوره 1، شماره 2، 1398، صفحه 43-56]
  • محمدی، مریم بررسی نقش انگیزش شغلی در پیش بینی سبک های تدریس کلاس درس معلمان دوره ابتدایی [دوره 3، شماره 5، 1400، صفحه 63-74]
  • محمدی، ناصر نقش آموزش در دوره ابتدایی در حفظ محیط زیست هر منطقه [دوره 3، شماره 6، 1400، صفحه 55-65]
  • محمدی زینلانی، شهناز نقش درس افزار آموزش مهارت طناورزی بر عملکرد روانی- حرکتی دانش‌آموزان [دوره 1، شماره 2، 1398، صفحه 9-19]
  • محمودی، سیروس آسیب شناسی برنامه درسی دوره ابتدایی از تولید تا مصرف [دوره 5، شماره 9، 1402، صفحه 1-16]
  • مددی ماهانی، محمدرضا مولفه های ذهن فلسفی و کاربست آن در روش‌های آموزشی معلمان ابتدایی [دوره 3، شماره 6، 1400، صفحه 41-54]
  • مرادی، سجاد اثر بخشی یادگیری خودتنظیمی بر خودکارآمدی و شادمانی دانش‌آموزان پایه چهارم ابتدایی عشایر شهرکرد در درس علوم در سال 1398 [دوره 2، شماره 4، 1399، صفحه 51-62]
  • مرتضی نژاد، نیلوفر امکان‌سنجی اجرای برنامه درسی قصد‌شده کار و فناوری پایه ششم از دیدگاه معلمان مدارس ارومیه [دوره 2، شماره 4، 1399، صفحه 63-73]
  • مرتضی نژاد، نیلوفر تجربۀ زیستۀ معلمان دوره ابتدایی از دلایل افزایش خشونت علیه معلمان [دوره 3، شماره 5، 1400، صفحه 75-89]
  • مطلبی نژاد، علیرضا بررسی تاثیر شیوه‌ی فرزندپروری مستبدانه بر اضطراب جدایی با نقش میانجی سبک دلبستگی ناایمن در دانش‌آموزان مقطع ابتدایی [دوره 5، شماره 10، 1402، صفحه 36-53]
  • موحد، احمد اثربخشی آموزش شطرنج بر تقویت حافظه دیداری و بهبود توجه دانش آموزان پسر پایه پنجم دبستان [دوره 3، شماره 5، 1400، صفحه 28-37]
  • موسوی، ستاره بررسی وضعیت موجود و مطلوب برخورداری از مهارت‌های مرتبط با ساحتهای شش گانه سند تحول بنیادین در معلمان دوره ابتدایی [دوره 1، شماره 2، 1398، صفحه 57-70]
  • موسوی، ستاره رویکرد کیفی به تبیین و تحلیل نوآوری برنامه های درسی هنری در آموزش ابتدایی [دوره 5، شماره 9، 1402، صفحه 33-52]
  • موسوی، فرانک نقش درس افزار آموزش مهارت طناورزی بر عملکرد روانی- حرکتی دانش‌آموزان [دوره 1، شماره 2، 1398، صفحه 9-19]
  • موسوی امجد، سید مهدی ارزیابی محتوای کتاب علوم ششم ابتدایی از نظر میزان توجه به مراحل حل مسئله بر اساس تکنیک آنتروپی شانون [دوره 1، شماره 1، 1398، صفحه 51-62]
  • میرزایی فتح آباد، سعیده بررسی رابطه بین رهبری زهراگین مدیران وسکوت سازمانی معلمان با میانجی گری فرهنگ سازمانی مدارس ابتدایی شهر خرم آباد [دوره 1، شماره 2، 1398، صفحه 28-42]
  • میرمحمدکاشی، فاطمه سادات پیش بینی میزان درگیری تحصیلی براساس اشتیاق تحصیلی دانش آموزان دوره دوم ابتدایی [دوره 5، شماره 10، 1402، صفحه 112-126]
  • میرمحمدکاشی، نادیا سادات پیش بینی میزان درگیری تحصیلی براساس اشتیاق تحصیلی دانش آموزان دوره دوم ابتدایی [دوره 5، شماره 10، 1402، صفحه 112-126]

ن

  • ناظمیان، صدیقه نقش همسالان در هویت و فرایند هویت یابی کودکان دبستانی از دیدگاه دانشجو معلمان [دوره 1، شماره 1، 1398، صفحه 32-38]
  • نصیری، فهیمه تحلیل محتوای کتاب های فارسی دوره ابتدایی بر اساس معرفی اسطوره ها، الگوها و اندیشمندان ایرانی-اسلامی [دوره 4، شماره 8، 1401، صفحه 69-86]
  • نوشک، محبوبه بررسی تاثیر شیوه‌ی فرزندپروری مستبدانه بر اضطراب جدایی با نقش میانجی سبک دلبستگی ناایمن در دانش‌آموزان مقطع ابتدایی [دوره 5، شماره 10، 1402، صفحه 36-53]

و

  • واصفیان، فرزانه اثر بخشی یادگیری خودتنظیمی بر خودکارآمدی و شادمانی دانش‌آموزان پایه چهارم ابتدایی عشایر شهرکرد در درس علوم در سال 1398 [دوره 2، شماره 4، 1399، صفحه 51-62]
  • وحیدی، زهرا بررسی میزان ‌توجّه به تفاوت‌های فردی در محتوای کتب پایۀ چهارم ابتدایی با استفاده از روش آنتروپی شانون [دوره 4، شماره 7، 1401، صفحه 71-96]
  • وحیدی، زهرا تحلیل محتوای کتب مطالعات و فارسی ششم ابتدایی از جهت توجه به مولفه های اخلاق حرفه ای [دوره 5، شماره 10، 1402، صفحه 127-142]
  • ولی پور، رقیه تحلیل محتوای کتاب فارسی (مهارت های نوشتاری و مهارت های خوانداری) پایه ششم ابتدایی بر اساس بازده‌های یادگیری گانیه [دوره 1، شماره 1، 1398، صفحه 63-74]
  • ویسی، امید بررسی نقش انگیزش شغلی در پیش بینی سبک های تدریس کلاس درس معلمان دوره ابتدایی [دوره 3، شماره 5، 1400، صفحه 63-74]

ه

  • همتی، حمیده تاثیر آموزش خویشتن‌داری به شیوه فلسفه برای کودکان برخودکنترلی دانش‌آموزان پایه دوم ابتدایی شهر یزد [دوره 3، شماره 5، 1400، صفحه 38-50]
  • همت یار، میر بشیر بررسی ابعاد استقلال مدرسه (ایده مدرسه- محوری): واکاوی تجربیات و نظرات مدیران مدارس دوره ی ابتدایی [دوره 1، شماره 2، 1398، صفحه 71-79]
  • همت یار، میر بشیر تاثیر آموزش مهارت های تحصیلی بر انگیزش پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانش آموزان پسر پایه ششم ابتدایی در درس ریاضی [دوره 2، شماره 3، 1399، صفحه 50-61]
  • هوشمند میرحسینی، سید محمد امین رابطه آموزش مجازی با هوش تجربی، ادراک شایستگی و اشتیاق تحصیلی دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی [دوره 5، شماره 9، 1402، صفحه 108-121]

ی

  • یاسمی، صدیقه سنجش کیفیت زندگی دانش آموزان دخترپایه ششم ابتدایی در مدرسه [دوره 2، شماره 3، 1399، صفحه 16-24]
  • یاسمی، صدیقه تاملی بر ویژگی های برنامه درسی مبتنی بر خلاقیت در دوره ابتدایی [دوره 4، شماره 7، 1401، صفحه 1-19]