درباره نشریه

درباره نشریه

دو فصلنامه پژوهش در آموزش ابتدایی به منظور ارائه تازه ترین نظریه ها و یافته های علمی در حوزه های آموزش ابتدایی و اشاعه وگسترش دانش آموزش و پرورش ابتدایی و همچنین به جهت تبادل و نشر افکار و اندیشه های بدیع از بهار و تابستان 1398 با چاپ اولین شماره کار خود را آغاز نمود. پژوهش در آموزش ابتدایی، دوفصلنامه ای با دسترسی باز (به متن مقالات) است که توسط دانشگاه فرهنگیان کرمان منـتشر می شود. این نشریه از سیاست داوری تخصصی دو سو ناشناس برای بررسی مقالات استفاده می کند. در این نشریه مقالات پژوهشی، مقالات کوتاه علمی و همچنین مقالات مروری در حوزه های مرتبط با محورهای موضوعی نشریه دریافت و ارزیابی می شود. برای اطلاعات بیشتر صفحه اهداف و چشم انداز نشریه را ببینید. 

همه مقالات ارسالی باید با نرم افزار مشابهت یاب همانندجو بررسی شوند تا از اصالت آنها اطمینان حاصل شده و پس از آن به دقت مورد ارزیابی قرار می گیرند. این نشریه در بررسی و انتشار مقالات علمی با احترام به قوانین اخلاق در نشریات، تابع قوانین کمیتۀ اخلاق در انتشار  (COPE) بوده و از آیین نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی پیروی می نماید.  پژوهش در آموزش ابتدایی موفق به کسب رتبه الف در میان نشریات دانشگاه فرهنگیان بر اساس نامه شماره 14410/600 مورخ 400/9/23 سازمان مرکزی و رتبه ج در بین نشریات معتبر علمی کشور بر مبنای نامه شماره 10396/620 مورخ 401/6/29 در ارزیابی کارشناسان نشریات مطابق استانداردهای وزارت علوم شده است. 

 


سیاست های مالی

هزینه های پردازش مقاله

ارسال مقاله برای نشریه و انجام فرآیند داوری در این نشریه هزینه ای برای نویسندگان ندارد. 

 
هزینه اشتراک

نشریه پژوهش در آموزش ابتدایی به عنوان یک مجله الکترونیکی با دسترسی آزاد به متن مقالات منتشر می شود، بنابراین هیچ هزینه اشتراکی برای مخاطبان وجود ندارد. 


سیاست دسترسی باز  

پژوهش در آموزش ابتدایی، یک نشریه با دسترسی باز است؛ به این معنی که دسترسی به متن کامل تمامی مقالات این نشریه آزاد و رایگان است و مقالات بلافاصله پس از انتشار در وبسایت نشریه قابل دسترس و دانلود خواهند بود. همه مقالات این نشریه تحت شرایط و معیارهای مجوز Creative Commons Attribution License 4.0 International (CC-BY  4.0)  منتشر می شود و دارندگان مجوز فقط در صورت استناد به مقاله منتشر شده اصلی می توانند آثار را کپی، توزیع، نمایش و ایجاد کنند.

 

سیاست حق چاپ (کپی رایت)

در این نشریه نویسندگان تمامی حقوق (کپی رایت) را برای محتوای مقالات به طور نامحدود حفظ می نمایند.

  


سیاست های اخلاقی انتشار 
  • پژوهش در آموزش ابتدایی در بررسی و انتشار مقالات، پیرو کمیته اخلاق نشر(COPE) است و مطابق با قوانین اخلاقی با بالاترین استانداردهای اخلاقی مطابقت دارد.
  • نویسندگان در زمان ارسال مقاله باید تعهد دهند که مقاله آنها حاصل یک کار پژوهشی اصیل است و در جای دیگری به هیچ زبانی منتشر و یا برای بررسی به نشریه دیگری ارسال نشده است (برای اطلاعات بیشتر از اصول اخلاقی نشریه حتما صفحه اخلاق نشر را مطالعه نمایید).
  • قوانین و قراردادهای مربوط به حق چاپ باید توسط نویسندگان رعایت شود.
  • هر نوع سرقت ادبی غیراخلاقی است و غیرقابل قبول است.

برای کسب اطلاعات در مورد این موضوع در انتشار و دستورالعمل های اخلاقی، لطفاً به http://publicationethics.org مراجعه کنید.

 

سیاست مقابله با سرقت ادبی

تمامی مقالات ارسالی از طریق سامانه همانندجو بررسی می‌گردند و در صورتی که میزان همانندی بالای 10% باشد، از فرایند داوری خارج خواهند شد. درصورتی که برای نشریه سرقت ادبی یک مقاله محرز شود، نشریه نویسنده /نویسندگان را در لیست سیاه قرار داده و اگر مقاله ایشان منتشر شده باشد، مقاله بایگانی شده و ذیل نام نویسنده/نویسندگان عبارت «مقاله سرقت ادبی می باشد» درج می شود. دوفصلنامه پژوهش در آموزش ابتدایی این حق را برای خود قائل است، در هر زمان که ثابت شود مقاله منتشر شده دارای نوعی تخلف و سوء رفتار پژوهشی است، آن را سلب اعتبار نموده و در فهرست سیاه مقالات سلب اعتبار شده قرار دهد، نسخه آنلاین آن را حذف و مورد را به مؤسسه متبوع نویسنده، پایگاه‌های نمایه کننده و عموم اطلاع رسانی نماید. 


زمانبندی انتشار

پژوهش در آموزش ابتدایی، به صورت دوفصلنامه منتشر می شود و 2 شماره را در سال منتشر می کند. تمامی مقالات منتشر شده از ابتدا تا کنون در وب سایت اختصاصی نشریه در دسترس خواهد بود.


ویژگی های نشریه 

عنوان: پژوهش در آموزش ابتدایی

محل چاپ: ایران

ناشر:  دانشگاه فرهنگیان کرمان 

توالی انتشار: دوفصلنامه

نوع انتشار: چاپی و الکترونیکی

نوع داوری: فرآیند داوری تخصصی دو سو ناشناس 

زبان نشریه: فارسی(چکیده و منابع انگلیسی)

حقوق معنوی: کلیه حقوق معنوی اثر متعلق به نویسنده است.