دکتری برنامه ریزی درسی، دانشگاه اصفهان ، اصفهان، ایران
چکیده
هدف از این پژوهش، بررسی وضعیت موجود و مطلوب برخورداری از مهارتهای مرتبط با ساحتهای شش گانه در معلمان ابتدایی معلمان ناحیههای 1، 3 و 4 اصفهان بود. روش پژوهش توصیفی – پیمایشی بوده، جامعه آماری شامل 1969 نفر از معلمان ناحیههای 1، 3 و 4 اصفهان بود که تعداد 170 نفر به عنوان نمونه مورد مطالعه از طریق فرمول حجم نمونه کرجسی و مورگان و به صورت نمونهگیری متناسب با حجم انتخاب شدهاند. ابزار جمع آوری اطلاعات یک پرسش نامه محقق ساخته در مورد مهارتهای مرتبط با ساحتهای شش گانه که شامل شش خرده مقیاس : مهارتهای مرتبط با ساحتهای عبادی، اجتماعی، زیستی، علمی -فناوری، اقتصادی- حرفهای و زیباشناسی (محقق ساخته) که با مقیاس پنج درجهای لیکرت ساخته شده اند، استفاده شد. در این پژوهش برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. یافته های حاصل از پژوهش نشان داد که بین وضعیت موجود و مطلوب برخورداری ازمهارتهای مرتبط با ساحتهای شش گانه تفاوت وجود دارد. در این راستا بهبود کیفیت مهارتهای مرتبط با ساحتهای شش گانه سند تحول بنیادین زمینه بهبود مهارتهای فراگیران را مهیا می سازد، بومیسازی و دانش افزایی تجربی زمینه تحقق شاخصهای ساحتهای شش گانه را تسهیل می سازد.
موسوی, ستاره. (1398). بررسی وضعیت موجود و مطلوب برخورداری از مهارتهای مرتبط با ساحتهای شش گانه سند تحول بنیادین در معلمان دوره ابتدایی. پژوهش در آموزش ابتدایی, 1(2), 57-70.
MLA
ستاره موسوی. "بررسی وضعیت موجود و مطلوب برخورداری از مهارتهای مرتبط با ساحتهای شش گانه سند تحول بنیادین در معلمان دوره ابتدایی". پژوهش در آموزش ابتدایی, 1, 2, 1398, 57-70.
HARVARD
موسوی, ستاره. (1398). 'بررسی وضعیت موجود و مطلوب برخورداری از مهارتهای مرتبط با ساحتهای شش گانه سند تحول بنیادین در معلمان دوره ابتدایی', پژوهش در آموزش ابتدایی, 1(2), pp. 57-70.
VANCOUVER
موسوی, ستاره. بررسی وضعیت موجود و مطلوب برخورداری از مهارتهای مرتبط با ساحتهای شش گانه سند تحول بنیادین در معلمان دوره ابتدایی. پژوهش در آموزش ابتدایی, 1398; 1(2): 57-70.