1
دانشجو دکتری فلسفه تعلیم و تربیت. گروه علوم تربیتی. دانشکده ادبیات. دانشگاه بوعلی سینا. همدان. ایران
2
دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی ،تهران، ایران
چکیده
پژوهش حاضر با هدف تحلیل محتوای کتاب هدیههای آسمان پایه چهارم و پنجم و ششم ابتدایی بر حسب مؤلفههای خودآگاهی در دوره دوم ابتدایی انجام گرفته است. پژوهش حاضر از نوع تحلیل محتوا است که به روش کل شماری انجام گرفته است و از روش های آمار توصیفی فراوانی، درصد جهت تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شده است. نتایج بدست آمده نشان داد در کتاب هدیههای آسمانی پایه چهارم؛ کمترین درصد فراوانی به مولفه آگاهی از راه های مراقبت از خود و بیشترین درصد فراوانی به مؤلفه آگاهی از احساسات و علایق خود اختصاص یافته است. در پایه پنجم؛ بیشترین مؤلفه خودآگاهی به مؤلفه آشنایی با عملکرد خود و کمترین مؤلفه به آگاهی از راههای مراقبت از خود و آگاهی از میزان ارزشمندی خود و در پایه ششم؛ بیشترین فراوانی به آگاهی از احساسات خود بوده است. بر اساس پژوهش حاضر میزان توزیع اجزای خودآگاهی در کتابهای مذکور به یک اندازه نیست؛ مؤلفه آگاهی از احساسات خود بیشترین فراوانی را دارد.
سجادیان, نرگس, & سلحشوری, احمد. (1400). تحلیل محتوای کتاب هدیههای آسمان دوره دوم ابتدائی بر حسب مؤلفههای خودآگاهی. پژوهش در آموزش ابتدایی, 3(6), 31-40.
MLA
نرگس سجادیان; احمد سلحشوری. "تحلیل محتوای کتاب هدیههای آسمان دوره دوم ابتدائی بر حسب مؤلفههای خودآگاهی". پژوهش در آموزش ابتدایی, 3, 6, 1400, 31-40.
HARVARD
سجادیان, نرگس, سلحشوری, احمد. (1400). 'تحلیل محتوای کتاب هدیههای آسمان دوره دوم ابتدائی بر حسب مؤلفههای خودآگاهی', پژوهش در آموزش ابتدایی, 3(6), pp. 31-40.
VANCOUVER
سجادیان, نرگس, سلحشوری, احمد. تحلیل محتوای کتاب هدیههای آسمان دوره دوم ابتدائی بر حسب مؤلفههای خودآگاهی. پژوهش در آموزش ابتدایی, 1400; 3(6): 31-40.