1
کارشناسی ارشد آموزش ابتدایی،دانشگاه باختر، ایلام، ایران
2
استادیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان ایلام، ایران
3
مدرس دانشگاه فرهنگیان ،ایلام، ایران
چکیده
پژوهش حاضر با هدف تببین رابطه فرحبخشی درکار و اشتیاقشغلی با میزان خلاقیت کاری معلمان مقطع ابتدایی شهر ایلام انجام شده است. روش پژوهش، از نظر هدفکاربردی، از نظر ماهیت توصیفی از نوع همبستگی مبتنی بر مدلیابی معادلاتساختاری است. جامعه آماری،کلیه معلمان مقطع ابتدایی شهر ایلام به تعداد576 نفراست، با استفاده از فرمول کوکران تعداد230 نفر به عنوان نمونه به روش تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار جمعآوری دادهها، پرسشنامه بوده است.به منظورسنجش متغیرها از پرسشنامۀ مکدوئل، پرسشنامه شوفلی و همکاران وآزمون خلاقیتشغلیاستفاده شده است.در تحقیق حاضر با استفاده از دو ابزار SPSS , AMOS از دو نوع آمار توصیفی و استنباطی برای تحلیل داده ها استفاده شده است..نتایج پژوهش حاضر نشان داد بین فرحبخشی در کار و اشتیاقشغلی با میزان خلاقیتکاری معلمان مقطع ابتداییشهرایلام رابطه وجود دارد.
باقری, سمیه, غفارینا, رضا, صدر, آمنه, & طاهر زاده, سجاد. (1401). تببین رابطه فرح بخشی درکار و اشتیاق شغلی با میزان خلاقیت کاری معلمان مقطع ابتدایی شهر ایلام. پژوهش در آموزش ابتدایی, 4(7), 47-60.
MLA
سمیه باقری; رضا غفارینا; آمنه صدر; سجاد طاهر زاده. "تببین رابطه فرح بخشی درکار و اشتیاق شغلی با میزان خلاقیت کاری معلمان مقطع ابتدایی شهر ایلام". پژوهش در آموزش ابتدایی, 4, 7, 1401, 47-60.
HARVARD
باقری, سمیه, غفارینا, رضا, صدر, آمنه, طاهر زاده, سجاد. (1401). 'تببین رابطه فرح بخشی درکار و اشتیاق شغلی با میزان خلاقیت کاری معلمان مقطع ابتدایی شهر ایلام', پژوهش در آموزش ابتدایی, 4(7), pp. 47-60.
VANCOUVER
باقری, سمیه, غفارینا, رضا, صدر, آمنه, طاهر زاده, سجاد. تببین رابطه فرح بخشی درکار و اشتیاق شغلی با میزان خلاقیت کاری معلمان مقطع ابتدایی شهر ایلام. پژوهش در آموزش ابتدایی, 1401; 4(7): 47-60.