3
دکتری برنامهریزی درسی و مدرس دانشگاه فرهنگیان، اصفهان، ایران
چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی محتوای کتب چهارم ابتدایی از منظر توجّه به تفاوتهای فردی به روش تحلیل محتوای استقرایی با رویکرد کیفی-کمی با جامعۀ آماری برابر با نمونه (سرشماری) و واحد تحلیل متن، تصویر، فعالیتها، جدول و نمودار انجام شد. پس از بررسی نتایج پژوهشهای پیشین و محتوای کتابهای درسی این پایه و انجام فرایند کدگذاری، چکلیست محققساختهای حاصل شد که شامل 8 مؤلفه و 25 شاخصه میباشد نتایج به دست آمده که به روش آنتروپی شانون انجام شد، نشان داد میزانتوجّه به هر دو جنس مؤنث و مذکر در یک حدود، بیشترین میزانتوجّه به ترتیب به سبک خواندن-نوشتن، مشاغل خدماتی و فرهنگ جهانی و کمترین میزانتوجّه به ترتیب به آب و هوای گرم و شرجی، رشتههای ورزشی، زندگی روستایی، مشاغل بازرگانی و فرهنگ قومی تعلق گرفته است.
قاضی نور, فرنازسادات, خادمی, نیما, & وحیدی, زهرا. (1401). بررسی میزان توجّه به تفاوتهای فردی در محتوای کتب پایۀ چهارم ابتدایی با استفاده از روش آنتروپی شانون. پژوهش در آموزش ابتدایی, 4(7), 71-96.
MLA
فرنازسادات قاضی نور; نیما خادمی; زهرا وحیدی. "بررسی میزان توجّه به تفاوتهای فردی در محتوای کتب پایۀ چهارم ابتدایی با استفاده از روش آنتروپی شانون". پژوهش در آموزش ابتدایی, 4, 7, 1401, 71-96.
HARVARD
قاضی نور, فرنازسادات, خادمی, نیما, وحیدی, زهرا. (1401). 'بررسی میزان توجّه به تفاوتهای فردی در محتوای کتب پایۀ چهارم ابتدایی با استفاده از روش آنتروپی شانون', پژوهش در آموزش ابتدایی, 4(7), pp. 71-96.
VANCOUVER
قاضی نور, فرنازسادات, خادمی, نیما, وحیدی, زهرا. بررسی میزان توجّه به تفاوتهای فردی در محتوای کتب پایۀ چهارم ابتدایی با استفاده از روش آنتروپی شانون. پژوهش در آموزش ابتدایی, 1401; 4(7): 71-96.