1
استادیار، گروه علوم تربیتی، واحد ارومیه، دانشگاه آزاد اسلامی، ارومیه، ایران
2
دکترای مدیریت آموزشی، گروه علوم تربیتی، واحد ارومیه، دانشگاه آزاد اسلامی، ارومیه، ایران
چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین رهبری آینده نگر و تیم پذیری مدیران با نقش میانجی گرانه نوآوری باز انجام گردید. روش تحقیق این پژوهش، توصیفی- همبستگی از نوع مدل یابی معادلات ساختاری می باشد. جامعه آماری پژوهش را کلیه مدیران مقطع ابتدایی استان آذربایجان غربی در سال تحصیلی 1402-1401 تشکیل می دهد که با استفاده از جدول کرجسی- مورگان و نمونه گیری تصادفی طبقه ای، تعداد 350 نفر به عنوان نمونه انتخاب گردید. برای گرد آوری داده ها از سه پرسشنامه استاندارد تیم پذیری مدیران سلطانی،رهبری آینده نگر کانگر و کاننگوو نوآوری باز روتر و همکاران استفاده گردید. داده های تحقیق پس از گردآوری با استفاده از نرم افزارهای Spss26 و Amos24 تحلیل گردید. نتایج نشان داد که رابطه رهبری آینده نگر با تیم پذیری مدیران و همچنین، رابطه غیر مستقیم رهبری آینده نگر و تیم پذیری مدیران از طریق نوآوری باز، مثبت و معنی داری می باشد.
کیهان, جواد, فردیان, رحیم, & زنوزی, فرح. (1401). رابطه رهبری آینده نگر با تیم پذیری مدیران: نقش میانجی گرانه نوآوری باز(مورد مطالعه: مدیران مدارس ابتدایی استان آذربایجان غربی). پژوهش در آموزش ابتدایی, 4(8), 87-98.
MLA
جواد کیهان; رحیم فردیان; فرح زنوزی. "رابطه رهبری آینده نگر با تیم پذیری مدیران: نقش میانجی گرانه نوآوری باز(مورد مطالعه: مدیران مدارس ابتدایی استان آذربایجان غربی)". پژوهش در آموزش ابتدایی, 4, 8, 1401, 87-98.
HARVARD
کیهان, جواد, فردیان, رحیم, زنوزی, فرح. (1401). 'رابطه رهبری آینده نگر با تیم پذیری مدیران: نقش میانجی گرانه نوآوری باز(مورد مطالعه: مدیران مدارس ابتدایی استان آذربایجان غربی)', پژوهش در آموزش ابتدایی, 4(8), pp. 87-98.
VANCOUVER
کیهان, جواد, فردیان, رحیم, زنوزی, فرح. رابطه رهبری آینده نگر با تیم پذیری مدیران: نقش میانجی گرانه نوآوری باز(مورد مطالعه: مدیران مدارس ابتدایی استان آذربایجان غربی). پژوهش در آموزش ابتدایی, 1401; 4(8): 87-98.