1
دانشیار گروه علوم تربیتی ، دانشگاه بیرجند، بیرجند، ایران
2
کارشناسی ارشد علوم تربیتی، دانشگاه آزد اسلامی، بیرجند، ایران
3
دانشجوی دکتری برنامهریزی درسی دانشگاه بیرجند، بیرجند، ایران
چکیده
پژوهش حاضر باهدف بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی با استفاده از کارتون بر سازگاری اجتماعی دانشآموزان پایه ششم طراحی و اجرا شد. این پژوهش ازنظر روش جمعآوری اطلاعات شبه آزمایشی و از نوع پیشآزمون و پسآزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانشآموزان پایه ششم شهر بیرجند مشغول به تحصیل در سال تحصیلی ۹۷-۱۳۹۶ میباشد. از بین دانشآموزان بهصورت تصادفی در دسترس تعداد ۲۰ نفر در گروه آزمایش و ۲۰ نفر در گروه کنترل قرار داده شدند. جمعآوری دادهها با استفاده از پرسشنامه روانی کالیفرنیا شات انجام شد. برای تجزیهوتحلیل دادهها از آزمون آماری تحلیل کوواریانس استفاده شد. نتایج پژوهش حاکی از آن بود که آموزش مهارتهای زندگی با استفاده از کارتون بر سازگاری فردی و اجتماعی دانشآموزان اثربخش است.
اکبری بورنگ, محمد, دلیری نیا, زهرا, & رودی علی آبادی, ثریا. (1401). اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی با استفاده از کارتون (نقاشی متحرک) بر سازگاری اجتماعی دانشآموزان پایه ششم. پژوهش در آموزش ابتدایی, 4(8), 1-10.
MLA
محمد اکبری بورنگ; زهرا دلیری نیا; ثریا رودی علی آبادی. "اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی با استفاده از کارتون (نقاشی متحرک) بر سازگاری اجتماعی دانشآموزان پایه ششم". پژوهش در آموزش ابتدایی, 4, 8, 1401, 1-10.
HARVARD
اکبری بورنگ, محمد, دلیری نیا, زهرا, رودی علی آبادی, ثریا. (1401). 'اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی با استفاده از کارتون (نقاشی متحرک) بر سازگاری اجتماعی دانشآموزان پایه ششم', پژوهش در آموزش ابتدایی, 4(8), pp. 1-10.
VANCOUVER
اکبری بورنگ, محمد, دلیری نیا, زهرا, رودی علی آبادی, ثریا. اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی با استفاده از کارتون (نقاشی متحرک) بر سازگاری اجتماعی دانشآموزان پایه ششم. پژوهش در آموزش ابتدایی, 1401; 4(8): 1-10.