تدریس مجازی درس ریاضی در دوران همه‌گیری کووید-۱۹: روایت‌ تجارب یک آموزگار ابتدایی

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 مدرس دانشگاه فرهنگیان و دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی، تهران، ایران

2 دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران

چکیده

پژوهش حاضر به منظور بررسی روایت‌های یک آموزگارابتدایی در حوزه تدریس مجازی درس ریاضی در دوران همه‌گیری کووید-۱۹ انجام گرفت. روش پژوهش کیفی از نوع پژوهش روایی ومنبع داده‌های پژوهش روایت‌های دو سال تدریس درس ریاضی در مدارس غیرانتفاعی و دولتی بوده است. داده‌های حاصل از روایت‌ها به روش کُلایزی و  با استفاده از نرم‌افزار مکس کیودا ۱۱ مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته‌ها نشان دادکه در تدریس ریاضی به صورت مجازی معلمان دارای مشکلات آموزشی و فناوری بوده‌ اند اما می‌بایست با استفاده از سبک‌های مختلف تدریس و ارتباط گیری پیوسته با والدین و دانش‌آموزان خلأهای ایجاد شده آموزشی را برای دانش‌آموزان و والدین به حداقل رسانند.

کلیدواژه‌ها