گذری، صفورا و مؤیدی، فرح (1401). بررسی تأثیر آموزش مهارت تصمیمگیری و تفکّر انتقادی بر بهبود عملکرد تحصیلی در دانشآموزان دختر دورة متوسطه دوم. مجله مطالعات روانشناسی و علوم تربیّتی، 4(35).
صفرنواده، مریم، موسی پور، نعمت اله، اظهری، محبوبه و محمدشفیعی، عبدالسعید (1398). تجربة زیستة دانشجومعلّمان دانشگاه فرهنگیان از برنامة جدید کارورزی تربیّت معلّم ایران. مطالعات برنامة درسی آموزش عالی، 10(19)، 149-169.
وجدانی کاظمپور، فریده (۱۳۹۸). یادگیری پدیدهمحور: رویکردی متفاوت در توسعه آموزش و فرآیند یاددهی_یادگیری. هفتمین کنفرانس ملی آموزش و توسعه سرمایه انسانی، تهران.
سالاری چینه، پروین و رستگاری، نرجس. (1399). واکاوی پدیده محوری تجارب استادان راهنما و دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان در مدارس ابتدایی شهر کرمان، دو فصلنامه علمی تخصصی پژوهش در آموزش ابتدایی، سال دوم، شماره 3، بهار و تابستان 1399، صفحات 1-15.SID. https://sid.ir/paper/374336/fa
Adipat, S. (2024).
An artificial intelligence‑enhanced phenomenon‑based learning approach for interdisciplinary understanding and speaking skills. International Journal of Instruction, 16(3), 531–550.
https://doi.org/10.29333/iji.2023.16329a.
Cano, J., & Lomibao, L. (2022).
Design, development, and validation of phenomenon‑based learning video for asynchronous remote instruction. American Journal of Educational Research, 10(4), 194–200.
https://doi.org/10.12691/education-10-4-6
Hallinen, M., & Häkkanen, P. (2019). The impact of phenomenon‑based learning on education. Scandinavian Press. https://books.google.com/books/about/Foundations_of_Agricultural_Education.html?id=lQ5IAAAAYAAJ
Hart, D. M. (Ed.). (2024). the emergence of entrepreneurship policy: governance, start-ups, and growth in the US knowledge economy. Cambridge University Press.
Herdini, A., & Putri, T. S. (2024).
Validity and practicality of e‑module based on phenomenon‑based learning using Articulate Storyline on material colligative properties of solutions. Jurnal Penelitian Pendidikan IPA (Journal of Research in Science Education), 10(2), 764–775.
https://doi.org/10.29303/jppipa.v10i2.5837
Krajcik, J. S., & Blumenfeld, P. C. (2022). Project‑based learning. In R. K. Sawyer (Ed.), The Cambridge handbook of the learning sciences (2nd ed., pp. 317–334). Cambridge University Press.
Larsen, P., & Christensen, S. (2021). New teaching methods in Europe. Routledge.
Rummler, A. (2023). Determining needs in training and development handbook (3rd ed.). ASTD Press.
Schaffar, B., & Wolff, L.-A. (2024).
Phenomenon‑based learning in Finland: A critical overview of its historical and philosophical roots. Cogent Education, 11(1), Article 2309733.
https://doi.org/10.1080/2331186X.2024.2309733
Simon, N. (2023). Challenges pre‑school teachers face in the implementation of the early childhood curriculum in the Cape Coast Metropolis (Master’s thesis). University of Cape Coast.
Supriyadi, S., Suhandi, A., Samsudin, A., Setiawan, A., Susilawati, A., Isnawati, I., & Ismail, I. (2024). Analysis Scopus article on phenomenon‑based learning through bibliometric analysis. KnE Social Sciences, 1301–1310.
Tsai, C. W., Lee, L. Y., Tang, H. W., Lin, C. H., & Hsu, L. C. (2023). Applying web‑mediated co‑curricular learning and phenomenon‑based learning to improve students’ programming skills and self‑efficacy in an online programming course. Universal Access in the Information Society, 22(2), 555–568.
Widiana, I. W., Kristiantari, M. G. R., & Widiani, N. K. (2023). Project‑based assessment with a phenomenon‑based learning approach on achieving the Pancasila student profile in elementary school. International Journal of Elementary