1
کارشناسی ارشد گروه علوم تربیتی، واحد ارومیه، دانشگاه آزاد اسلامی، ارومیه، ایران.
2
استادیار گروه علوم تربیتی، واحد ارومیه، دانشگاه آزاد اسلامی، ارومیه، ایران
چکیده
هدف از تحقیق حاضر، امکانسنجی اجرای برنامه درسی قصد شده کار و فناوری، از دیدگاه معلمان در مدارس ارومیه است. جامعۀ آماری، کلیه معلمان پایه ششم ابتدایی شهر ارومیه به تعداد 880 نفر بود که با استفاده از جدول کرجسی و مورگان و به شیوۀ نمونهگیری تصادفی خوشهای چندمرحلهای، 267 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار اندازهگیری پرسشنامه محققساخته است که در آن به بررسی مولفههای اهداف، محتوا، شیوههای تدریس، راهبردهای ارزشیابی، امکانات و تجهیزات آموزشی و عنصر زمان پرداخته شد. یافتهها نشان داد که از نظر معلمان، ایشان با اهداف، محتوا، روشهای تدریس و ارزشیابی درس کاروفناوری، آشنایی لازم را دارند، ولی امکانات و زمان اختصاص دادهشده به این درس، کافی نبوده و نیاز به انعطافپذیری و تجهیزات بیشتری وجود دارد.بنابراین پیشنهاد میشودامکانات و تجهیزات کارگاهی و فناورانه بیشتری به این درس اختصاصیابدو نیز ساعات هفتگی تدریس آن بیشتر شود.
خلیلی صورمان آباد, فتاح, & مرتضی نژاد, نیلوفر. (1399). امکانسنجی اجرای برنامه درسی قصدشده کار و فناوری پایه ششم از دیدگاه معلمان مدارس ارومیه. پژوهش در آموزش ابتدایی, 2(4), 63-73.
MLA
فتاح خلیلی صورمان آباد; نیلوفر مرتضی نژاد. "امکانسنجی اجرای برنامه درسی قصدشده کار و فناوری پایه ششم از دیدگاه معلمان مدارس ارومیه". پژوهش در آموزش ابتدایی, 2, 4, 1399, 63-73.
HARVARD
خلیلی صورمان آباد, فتاح, مرتضی نژاد, نیلوفر. (1399). 'امکانسنجی اجرای برنامه درسی قصدشده کار و فناوری پایه ششم از دیدگاه معلمان مدارس ارومیه', پژوهش در آموزش ابتدایی, 2(4), pp. 63-73.
VANCOUVER
خلیلی صورمان آباد, فتاح, مرتضی نژاد, نیلوفر. امکانسنجی اجرای برنامه درسی قصدشده کار و فناوری پایه ششم از دیدگاه معلمان مدارس ارومیه. پژوهش در آموزش ابتدایی, 1399; 2(4): 63-73.