1
دانشجوی دکترای رشته مطالعات برنامه درسی، دانشگاه بیرجند، بیرجند ، ایران
2
دانشیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه بیرجند، بیرجند ، ایران
چکیده
هدف مقاله حاضر بررسی رفتاراخلاقی معلمان در ارزشیابی از آموختههای دانشآموزان پایهی سوم ابتدایی به شیوه الکترونیکی بود. بدین منظور از روش تحقیق کیفی (پژوهش قومنگاری مجازی)، و به منظور تحلیل اطلاعات گردآوری شده از مشاهدات بر خط و مصاحبه از شیوه مقولهبندی و کدگذاری استفاده شد. شرکتکنندگان پژوهش را «معلمان» تشکیل دادند که با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند تعداد 20 نفر از معلمین به عنوان نمونه برای انجام مصاحبه نیمهساختار یافته انتخاب شدند، نتایج نشان داد که بسنده کردن به یک روش ارزشیابی، اعتبار ارزشیابی را کاهش میدهد و منجر به عدم رعایت معیارهای اخلاق ارزشیابی میشود، لذا لازم است متناسب با محتوا و اهداف از روشهای چندگانه (تلفیقی) برای ارزشیابی مجازی از آموختههای فراگیران استفاده شود